Așa cum deja o arată mai multe publicații din Bacău, o firmă de furnizare energie trimite agenți door-to-door în toată țara pentru a schimba contractele de energie și gaz către furnizorul Energia Gas&Power. Deși oferta este atractiva, în final, la o cercetare mai amănunțită, prețul facturilor viitoare va crește cu 30% în loc să scadă, precum promit reprezentanții acesteia. 

Activitatea companiei a pornit în primăvara acestui an în județul Bacău, unde mai mulți clienți au reclamat către ANPC un comportament inadecvat al agenților companiei, păcălind efectiv potențialii clienți că sunt trimiși de către EON pentru a reînnoi contractele și oferi reduceri la cei ce doresc să semneze. 

În județul Vâlcea, reprezentanții companiei au început activitatea în luna iunie a acestui an, iar ca urmare a reclamațiilor venite din zona Bacău către ANRE și ANPC, Inspectoratul de Poliție Vâlcea cercetează deja corectitudinea cu care se lucrează pe teren și dacă toți clienții înțeleg ceea ce semnează. De asemenea, distribuitorul Distrigaz Sud Rețele și Distribuție Oltenia a oprit toate notificările de schimbare clienți până la momentul în care se decide dacă activitatea agenților a fost sau nu făcută în mod legal și corect. 

Schimbarea furnizorului de energie și gaz este o procedură legală, conform legii 123/2012 și întărită de ordinul 105/2014 din procedurile legislative ANRE. Totuși, această schimbare trebuie făcută în deplină cunoștință de cauză, înțelegând toate costurile și toate dezavantajele reale pe care le ascunde un contract de acest fel. 

În acest moment , conform rapoartelor ANRE din semestrul I, compania Energia Gas&Power are un numar de peste 30000 clienți persoane fizice și juridice, iar pe lângă județul Vâlcea și-a început activitatea și în celelalte județe din Oltenia, folosind agenți care bat la ușa potențialilor clienți cu o ofertă cel puțin suspectă.