10648356_818840968160921_7691226116288614566_o (2)Cum vedeti invatamantul din Olt, la inceput de an scolar?

Daca as vorbi doar despre invatamantul din Olt ar insemna sa fiu subiectiv si,

oricat mi-ar placea sa vorbesc despre judetul meu, functia pe care o detin la

Ministerul Educatiei nu-mi permite. Am sa-mi exprim, asadar, o opinie generala

legata de invatamantul romanesc. Ma bucur sa constat faptul ca stabilitatea si

optimizarea sistemului educational sunt doua obiective care au devenit prioritare

pentru actuala guvernare si ca se fac pasi importanti pentru implementarea unei

reforme eficiente. Invatamantul romanesc tinde sa devina unul de referinta

pentru intregul sistem educational european, iar impresia mea este alimentata de

rezultatele performante care au incununat implicarea, efortul si perseverenta

elevilor si a cadrelor didactice. In plus, un aport considerabil il aduce si Ministerul

Educatiei o data cu programele si proiectele de modernizare a sistemului

educational. Punctual, o sa-mi readuceti in atentie, probabil, perseverenta

aparitiei la fiecare inceput de an scolar a problemei lipsei autorizatiilor sanitare

pentru multe unitati de invatamant, reprosand in mod vadit lipsa gasirii unei

solutii pentru rezolvarea sa. Sa nu uitam insa un lucru: este imposibil, uman si

material, sa aliniezi in cativa ani toate derapajele care au succedat democratia

putin inteleasa a anilor de dupa revolutie. Ceea ce facem noi acum este sa

recladim, aproape de la temelie, un intreg sistem si sa-l corelam cu toate

legislatiile existente astfel incat rezultatul sa fie pe masura asteptarilor tuturor

celor implicati. Am inceput insa un nou an scolar si intotdeauna un nou inceput

inseamna, invariabil, o noua sansa. Un drum pe care pornim cu forţe proaspete şi

cu speranta ca vom reuşi mai multe in acest nou an, decat in cel care a trecut. Eu

sunt optimist.

Romania progresului in invatamant! De ce nu si Oltul?

Va contrazic: cand spui Olt, spui Romania. Nimeni si nimic nu aseaza Oltul la

periferia progresului. Educatia, fie ca vorbim despre procesul de invatamant,

investitii in sistemul educational, zone rurale sau urbane, este aceeasi.

Problemele din invatamantul oltean nu se evidentiaza cu nimic fata de celelalte

zone ale tarii iar eforturi investitionale se fac in egala masura pentru toate

judetele. Oltul nu a fost cu nimic vitregit, cu atat mai mult cu cat, prin persoana

mea, este reprezentat in Ministerul Educatiei.

Influenteaza politicul invatamantul din judet?

Vreau sa cred ca se completeaza. Este recomandata si benefica o educatie

politica in scoli, daca nu ca optiune a unei posibile cariere de viitor, macar pentru

aprofundarea notiunii de « politica » din punct de vedere al stiintei. Orice tanar

trebuie sa stie ce este politica si cum ii poate influenta politica propriul viitor. In

acelasi timp , nu se poate face politica fara o educatie prealabila. Iar educatia,

spun marii politicieni, este “ cea mai puternica arma pe care o poti folosi pentru a

schimba lumea “.

Se vorbeste mereu de ,,Reforma educatiei,,, dar raman doar …vorbe.

Sistemul de învăţământ românesc se află într-un amplu proces de modernizare

pentru a ajunge la standardele moderne. Trebuie să avem în vedere că acest

proces este unul de durată, care se poate lovi de diferite obstacole. Rolul nostru

este să găsim soluţiile prin care să depăşim aceste impedimente pentru că şcoala

pregăteşte specialiştii de mâine din orice domeniu, iar succesul nostru ca naţiune

depinde de abilitatea de a educa tânăra generaţie. Repet, nu este un proces

simplu, nu poti face o reforma adevarata simplificand masurile doar in dorinta de

a declara un lucru finalizat. Ar fi la fel de fragil si instabil ca un castel din carti de

joc. Insa va asigur ca Ministerul Educaţiei este pregătit pentru derularea acestui

proces, indiferent de timpul pe care-l presupune.

Exista coruptie si interese politice in invatamant?

Refuz sa cred ca ar exista. Daca am considera copiii miza a unor jocuri de interese,

politice sau personale, ar insemna ca suntem o natiune incapabila, demna de

dispretul si desconsideratia celorlalte natiuni. Si nu suntem. Nu ne jucam cu

viitorul copiilor nostri!

Este posibila o restructurare totala a invatamantului, fara ca in momentul

cand se schimba ,,garda politica,, sa se mai faca experiente pe elevi?

Asta inseamna reforma. Si acest lucru incercam sa il ducem la bun sfarsit.

Eforturile noastre se concretizeaza in actuala perioada de stabilizare, si acest lucru

pentru ca actualul guvern a dovedit, prin masurile aplicate, ca are puterea de a

capacita, de a valorifica si de a continua proiecte de reformare a sistemului de

invatamant capabile sa alinieze educatia romaneasca la cea europeana.

Un mesaj pentru dascali si elevii olteni, altul decat ….,,puneti mana pe carte si

invatati,, .

Am toata increderea in daruirea, competenta si puterea cadrelor didactice de a

modela personalitati si am convingerea ca vor sti, cu rabdare si pasiune, sa

contureze copiilor repere morale solide pentru viitor.

Imi pun toata speranta in elevii nostri carora le adresez provocarea competitiei, a

muncii, a disciplinei si a studiului cu seriozitate. Sa aveti incredere ca ceea ce veti

realiza pe parcursul anilor de scoala va va defini propriul viitor, iar acest lucru

trebuie sa va dea incredere deplina in puterile voastre.

As dori, de asemeni, sa-mi exprim intreaga mea consideratie pentru parinti, pe

care ii indemn sa fie vesnic si activ implicati in educatia copiilor, sa sprijine si sa

raspunda chemarilor scolii pentru ca fara o relatie stransa scoala-familie este greu

sa reusim. Ca reprezentant al Ministerului Educatiei va asigur ca voi face tot ceea

ce imi sta in putintă pentru a răspunde exigentelor dumneavoastra.

Fie, deci, ca noul an scolar sa insemne, atat pentru profesori, cat si pentru copii si

parinti, bucurii, satisfactii, impliniri, putere de munca si multa sanatate! Si nu

uitati: bucurati-va de frumusetea anilor de scoala!