Pentru că sărbătorile de iarnă bat la ușă, elevii clasei a V-a A de la Școala Gimnazială „Eugen Ionescu „, sub îndrumarea doamnei diriginte, prof. Grațiela – Ludmila Popa, au desfășurat o oră de dirigenție altfel, atractivă, activitate ce face parte din Proiectul „Atragerea elevilor spre lectură, folosind potențialul creativ al acestora „. După ce elevii au ascultat „‘Povestea crenguței de brad ” , au primit informații în realizarea acesteia din hârtie.
Grupul Soroptimist Danez pentru România, format din patru cluburi daneze, finanțează Clubul Soroptimist Internațional Slatina ( președinte prof. Grațiela – Ludmila Popa ) în achiziționarea integrală a materialelor necesare desfășurării activităților în parteneriat cu Biblioteca Județeană. Activitățile au loc atât în atelierele Bibliotecii, cât și în școli și alte instituții. La activități participă membrele clubului și mulțumim pe această cale conducerii Bibliotecii Județene Olt pentru parteneriatul excelent ce îl avem cu această instituție.
Din partea Bibliotecii Județene, doamna Luminița Ivănescu se remarcă prin inițierea, conceperea și implementarea multor domenii artistice care constituie fundamentul activităților din acest proiect. Biblioteca a lansat inițial aceste activități, însă cluburile daneze și cel din Slatina au ajutat la extinderea acestora, inclusiv pentru activitățile din „Săptâmana altfel „.
” Prin activitățile din cadrul atelierelor venim în întâmpinarea nevoilor culturale, de informare și de petrecere a timpului liber, acces la cunoaștere fără discriminare, multiculturalism, învățare pe tot parcursul vieții și alfabetizare ” – spune doamna Ivănescu.
1. „Turtița năzdrăvană” – atelierul de modelaj în aluat sărat a personajelor din poveste, cu referire la istoria scrisului.
3. „Culoare în inimă și-n mâini de copil” – atelierul în care am realizat tablouri mozaic folosind hârtia creponată, răsucită și tunsă, făcând referire la apariția hârtiei ca suport de scriere.
4. „Povești din pădurea muzicală” – atelier de realizare a unei cărți prin intermediul lucrului manual ( coperta având o patină de „carte veche” și ilustrarea poveștilor ) făcând referire la arta filigran și linografie.
Activitățile de modelaj în aluat sărat, pictură pe obiectele din aluat sărat, realizarea de tablouri mozaic în tehnica răsucirii și tunderii hârtiei creponate, prin joc și lucru manual am realizat coperți de cărți și am ilustrat Povești citite și vizionate.
5. „Litere condimentate!” (ne jucăm și învățăm, litere frumos pictăm) – atelierul unde pasta de hârtie va fi transformată în litere.
6. „Cartea nu are vacanță”(în bibliotecă de pășești, multe cărți să tot citești) – atelierul unde am realizat semne de carte haioase cu fețe prietenoase. – campanie de promovare a cărții și lecturii.
7. „Interviu cu Pinocchio!”(fii vulpoiul sau pisoiul, prieteni buni la drum să fim!) – atelierul unde vom citi cărți și vom viziona filme adecvate vârstei, dând viață personajelor)
Aceste ativități creativ – educative creează o armonie între carte-artă-joc-lectură, promovarea cărții și a lecturii venind în sprijinul tuturor celor preocupați de educația și evoluția comunității.
Elevii au fost foarte încântați de ceea ce au realizat, iar doamna dirigintă le-a promis că vor mai avea parte de activități de acest gen.
Niciun Comentariu